Partypartyparty

3 Jun

Hrmmm. Harkelharkel. Det var värst vad jag har partajat de senaste två dygnen. Känner liksom i kroppen att jag inte är 20 år längre.

I fredags kväll, vid halv sju-tiden, skulle jag hämta hem dottern från hennes kanadensiska kompis, som bor något kvarter bort.

När jag ringer på öppnar kompisens mamma med ett glatt ”Tjingeling, jag hittade nån spännande ny drinkmix i affären idag, vill du inte komma in och testa – det är ju ändå fredag!”

Ja. Jo. Why not. Det lät ju trevligt. Maken var på nån affärsmiddag och dottern var ju bara överlycklig över att få stanna en stund extra.

Sen satt vi där och smuttade på något gott och margherita-liknande (tror jag att det var) och babblade och åt nötter och chips. Tills kompisens fader kom hem. Han ville också testa drinkmixen. Så då började vi liksom om från början.

Och vips var klockan halv elva, varpå jag insåg att det nog vore en god idé att hasa sig hem med dottern. Barnet behöver ju sin skönhetssömn.

När vi kom in genom porten upptäckte vi att det var tänt i huset. Märkligt.

Väl inne visar det sig att det vare sig är inbrottstjuvar eller husspöket som har tänt, utan maken. Som undrar lite försynt var vi har hållit hus. Varpå jag berättar om den synnerligen trevliga drinkmixen.

Och igår var det alltså dags för vår avskedsfest. Då var det min man som blandade välkomstbålen. Med diverse vätskor som vi själva, samt I och M hade hittat i skåpen (eftersom vi flyttar måste vi ju rensa ut…). Alla gäster tyckte det var gott. Och starkt.

Hursomhelst blev det en jätterolig kväll i M:s familjs mysiga trädgård. Trevliga människor, gott grillat och många glada skratt. Till myggornas förtjusning inbjöd vädret till utesittning hela partajet igenom. Ljumma fläktar och 24 graders värme, till långt in på natten.

Jag stöp i säng kvart över tre.

Idag ska jag hem till M igen. Har helt fräckt bjudit in mig själv till lunch. Det blev en del mat över, nämligen.

Man har inte roligare än vad man gör sig.

Fast jag är ärligt talat inte särskilt drinksugen idag. Det är helt okej med kaffe. Starkt kaffe.

Kommentera

