Bambi på hal is

25 Maj

What a day…

…det har varit typ 26 grader och strålande solsken idag, och vad gör väl ett UFO då, jo beger sig till en ishall och åker skridsko!

Anledningen till detta var att dottern efter skolan var bjuden på födelsedagskalas av en klasskompis, och denna flicka hade skridskoåkning som huvudattraktion för sitt Birthday Party (hon bor nära en stor och fin, nybyggd ishall). Och eftersom hugade föräldrar var medbjudna om de ville, och min dotter aldrig i livet stått på ett par skridskor tidigare, tyckte jag det var idé att hänga på.

Sista gången jag åkte skridsko var väl för 30 år sen ungefär, så det var lite svårt att avgöra vem som var mest lik Bambi på hal is, min dotter eller jag….

…men efter en timmes åkning gled vi fram tämligen hjälpligt, och dottern tyckte det var urkul, och har redan börjat tjata om att hon vill träna skridsko snart igen.

Så vi får väl undersöka möjligheterna till skridskoåkning i Skåne/Düsseldorf antar jag…men det vete sjuttom om det finns någon skånsk eller tysk ishall som är öppen på sommaren…

Kommentera

