Sorg

31 Mar

Jag befinner mig sedan drygt en vecka i Sverige. Min kära, kära mamma avled för några dagar sedan. Hon fick tillbaka cancern, och den här gången orkade inte kroppen längre.Det gick oerhört fort den sista tiden, hennes tillstånd försämrades mycket snabbare än läkarna hade förutspått. Så det blev en panikbokning av flygbiljett, och jag fick vara med henne de två sista dagarna i livet. Det var på sätt och vis alldeles fruktansvärt, samtidigt är jag så tacksam över att vi fick ännu en liten tid tillsammans.

Det är oerhört mycket tankar och funderingar just nu. Sorg och saknad. Jag är tacksam för alla praktiska saker jag måste ta itu med, begravning, bouppteckning, samt en del fixande för att pappa ska ha det så bra som möjligt framöver.

Det blir nog en annan inriktning än vanligt på den här bloggen framöver. Fast på sätt och vis känner jag mig fortfarande som ett UFO. I en okänd värld, en värld där mamma inte längre finns. Så otroligt overkligt.

Kommentera

