Hårklyverier

20 Feb

Mmmm, i morgon blir det en mysdag. Ska till frisören, en av mina favoritsysselsättningar. Det är så skööööönt när nån pillar runt i ens hår och duttar med en, tycker jag.Och så den eviga frågan: vad ska jag låta frisörskan göra med mig den här gången?
Jag vill alltid ha någon liten förändring, nån ny färgnyans eller så. Nu till våren är jag lite sugen på ljusa slingor (min naturliga hårfärg = dassbrun med trista inslag av grått). Problemet är att lockigt hår som mitt blir väldigt sprött av uppljusning. Så i värsta fall kan resultatet bli något i stil med ett Mickitroll (minns ni dem?) som har en VERY-VERY Bad Hair Day. Och då kommer min personliga stylist, det vill säga sjuåringen, säkerligen noggrant att påpeka att ”det där var väl inte så jättesnyggt, mamma”. Vilket hon säkerligen också skulle göra ifall jag skulle lyssna till makens standardråd varje gång jag beklagar mig för att jag inte vet vad jag ska göra med mitt hår, nämligen ”jamen snagga dig ordentligt och färga resten rosa vetja, det blir ju en förändring i alla fall”.

Vi får se. Jag lägger mitt hår i händerna på min både rara frisörska och låter mig överraskas…

Kommentera

