Vitt, vackert och dämpat

7 Feb

Snösnösnösnösnö, och så lite mera snö, samt en del snö till.
Det har hållit på att snöa i flera timmar. Har alltid tyckt att snöväder lägger en fridfull vit filt över omgivningen, och det stämmer faktiskt också i en storstad som Seoul. Till och med här blir det faktiskt lite tystare. Lite dämpat.Egentligen skulle jag gått en långpromenad nu på morgonen (det är förmiddag här nu, medan det är mitt i natten i Sverige), och sedan åkt ut för att storhandla.

Därav bliver inget i detta väder. Nej, jag vet, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder, men intensivt snöande i Seoul är lika med stor risk för trafikkaos samt ytterligt halkiga trottoarer, så jag håller mig inne.

En stilla pyssel- och plockdag får det bli. Kunde ha varit värre.

Kommentera

