Märklig dröm

7 Feb

I natt hade jag en kul och knäpp dröm. Maken och jag skulle till vår sommarstuga (vi har ingen sommarstuga in real life). Den låg i ett ganska tättbebyggt område med en massa andra små sommarstugor, typ stugby, mitt i skogen.När vi kommer dit har hela stugområdet försvunnit, infarten leder rakt in till hallen på en jättelik herrgårdsbyggnad. Vi irrar omkring i byggnaden ett tag och hittar plötsligt min pappa, som sitter och läser tidningen på en gustaviansk soffa.

Vi frågar pappa vart vår stuga har tagit vägen.
Pappa tar av sig glasögonen, suckar lite och tittar på oss som vore vi inte riktigt kloka. Sen säger han:
”Jamen stugan har vi ställt upp på vinden. Inte kan den stå utomhus nu, det är ju mitt i vintern!”

Sen kommer plötsligt en av våra svenska vänner här i Seoul med ett stort fat pannkakor som hon smetat ett tjockt lager honung på. Hon säger glatt: ”Ät nu ordentligt, för sen måste vi plantera vårlökar, det är verkligen hög tid!”

Tja, sen vaknade jag.

Nån drömtolkare som vill gripa sig an detta?!?

Kommentera

