Helomvändning under galgen?

27 Jan

Aldrig trodde väl jag att jag skulle skriva en massa inlägg om sport, som jag i normalfallet är gravt ointresserad av. Haha, man är väl inte sämre människa än att man kan ändra sig! Så nu är jag igång igen, på temat ”Gravid bordtennisstjärna sparkas” (se inläggen nedan).Läser nämligen i diverse tidningar att TBK trots allt kommer att fullfölja sitt kontrakt med sin stjärnspelare Li Fen. Hon behöver inte spela bordtennis längre under graviditeten, utan ska få andra arbetsuppgifter.

Samtidigt tar lagledaren Inge Augustsson, som gjort diverse remarkabla uttalanden till pressen, timeout.

Åhå. På det lilla viset.

Denna helomvändning har tydligtvis kommit efter att Trelleborgs kommun medlat mellan parterna, det vill säga Li Fen och hennes klubb. Kommunen är förresten en av klubbens viktigaste sponsorer. Hmmm…kan det månne ha någon inverkan på klubbens förhandlingsvilja? Ja, jag bara spånar hejvilt jag…

Li Fen är väl att gratulera, synd bara att man ska behöva göra det. Det bästa hade ju varit ifall klubbens agerande i frågan kunde göras ogjort. Men det går ju dessvärre inte.

Och tyvärr är det väl så att helomvändningen inte skett för att farbror Augustsson plötsligt har drabbats av empati. Det är det jag tycker är så obehagligt i den här historien. Åsikter som hans brukar dessvärre sitta ganska djupt.

Klubbens ordförande, Jan Lundgren, säger att klubben har blivit misshandlad av press och medier.

Halledudane.

Riktiga karlar får väl ändå stå för vad de säger?

Kommentera

