Otroligt genant

17 Jan

Det här är bara FÖR pinsamt.Jag är jättedålig på allt som har med siffror och matematik att göra. Ibland får jag verkligen tänka efter när jag ska hjälpa dottern med hennes enkla små matteläxor.

Men. Någon måtta får det väl vara, tycker man. Nu har vi haft samma telefonnummer i två och ett halvt år här i Seoul. Det är inte särskilt komplicerat. Först kommer tre siffror, sen fyra till. Alltså sju siffror att hålla reda på.

Tror ni jag fixar det? Icke. Jag får jämt titta på den fusklapp jag har i plånboken.

Känner mig som en komplett idiot. Och begriper inte varför numret inte går in i skallen. I Sverige lyckades jag ju lära mig mitt telefonnummer. Det tog väl någon månad, men sen satt det.

Här är det som om nån drar ner rullgardinen när jag blir tillfrågad om mitt telefonnummer.

Dessutom har jag mobiltelefon.
Det numret kan jag inte heller.

Ridå.

Kommentera

