Varning för yrvakna

12 Jan

I dagens Aftonbladet står det att måttligt berusade personer har lättare att tänka än personer som är yrvakna. Fast bäst tänker man så klart om man får vakna i egen takt.Jag är ett utmärkt exempel på hur fel man kan fungera som yrvaken. I morse kastade jag som vanligt mig bryskt ur sängen när väckarklockskrället upphov sin inte alltför ljuva stämma. Snubblade ut i köket för att göra frukost till sjuåringen (som jag väcker efter frukostförberedelserna). Skulle göra ett glas chokladmjölk till henne. Tar fram en kopp. Tar fram chokladmjölkspulvret. Börjar skeda upp pulver. Upptäcker sedan att jag målmedvetet står och skedar upp pulvret i en skål med salt jordnötter. Inte i koppen som står bredvid.

Urrrrrrk.

Tömde sedan torktumlaren på lite kläder. Vek prydligt ihop ett antal strumpor. Var på god väg att stoppa dessa i skafferiet. Där kan man ju annars tänka sig att jag skulle kunna sätta tillbaks burken med chokladmjölkspulver.

Gomorron, gomorron…

Kommentera

