En stunds förvirring vid pumpen

28 Dec

För det första: tack till alla som kommenterat inlägget ”Julklappen ingen kan ge mig” nedan. Ja, jag ska nog kontakta lämplig instans och tala om vad jag tycker. Att någon måtta får det väl vara, även i julnatten. För så är det, banne mig.Mamma mår bättre, tackar som frågar.

Så till dagens omvända kulturkrock.
Skulle tanka bilen. Kör in på macken. Folktomt. Är det stängt, månne, undrar jag när jag stannat bilen. Nääää, det står att det ska vara öppet. Och det är tänt därinne. Men var i hela friden är personalen?

Och då slår det mig. Just det. Jag är i Sverige. Jag är i landet då jag förväntas lyfta på min söta lilla rumpa, hasa mig ut ur mitt fordon och själv betjäna pumpen, otroligt nog. Om jag sitter kvar och väntar på att några pigga mack-pågar och -töser ska skutta fram med ett leende på läpparna, buga och raskt effektuera tankningen, då lär jag få sitta här till dödagar. Samt göra mig till grym ovän med den kö av andra presumptiva tankare som raskt lär bildas bakom mig.

Håhåjaja. Bara att trippa ut alltså, och ur hjärnvindlingarna plocka fram manualen med titeln ”Såhär tankar man själv”.

Livet är hårt ibland.

Kommentera

