Ny affärsidé, såhär i juletider

23 Dec

Denna vecka har jag understundom ägnat mig åt något så originellt som att åka in till stan och jaga diverse julklappar. Min jakt har bland annat fört mig till butiker som Elgiganten och Siba (pappa är i behov av en ny rakapparat).Och då har det plötsligt slagit mig, med förfärande kraft:
Jisses Amalia, det verkar inte finnas några affärer som säljer riskokare i det här fina landet!

Det tycker jag är lite konstigt. För efter drygt två år i Asien är jag totalt tillvand. Riskokare är en fantastisk uppfinning. I med ris, vatten och salt, slå på strömbrytaren och det sköter sig självt. Ingen passning, ingen risk för överkok. Totalt genialt. Och har svenska hushåll plats för allt från vattenkokare till bakmaskiner och assistenter borde de nog kunna knö in en riskokare med. Svenskar äter ju ändå en del ris.

Om jag inte vore så oföretagsam av mig hade jag nog funderat på att försöka sälja in konceptet i Sverige.
Men kanske är det någon av er, kära läsare, som känner sig hugad att testa?

I så fall: från UFOt till er alla, varsågoda, en möjlig affärsidé!

Kommentera

