Snudd på underverk för mig

18 Dec

Attans, jag måtte ha blivit miljöskadad av mitt utlandsboende. Inte fasen hade jag väl annars fått tårar av lycka när jag stövlar in på gamla fina Lindex och rotar runt bland trosor, behåar och strumpor?!? Grejen är att här hittar jag snabbt saker som passar, och jädrar i min lilla låda vad DET känns exotiskt då.

I och för sig är jag rätt kort, längdmässigt smälter jag väl in bland koreanska tjejer och damer i Seoul. Inte är jag särskilt omfångsrik på bredden heller. Okejokej, jag har en irriterande och enveten valk runt midjan, men sen är det inte så mycket att tjafsa om faktiskt.
Men det vill sig aldrig riktigt med inköp av ovanstående klädesplagg i Korea. Hålen för benen i trosorna är oftast för tajta. Strumpbyxorna för korta. Finns det något som är vidrigare än strumpbyxor vars gren efter 20 minuter befinner sig någonstans halvvägs ner till knäna?!? Och behåarna…koreanskornas liljekullar verkar sitta mer centrerat mitt på framsidan, så att säga. Kort sagt blir det lite halvdant med alltihopa för mig.

Så lyckan var gjord när jag vandrade fram till kassan i ovan nämnda affär idag, med ett rejält lager av mina favoritunderkläder (som lyckligtvis fanns kvar i sortimentet). Damen i kassan upplyste mig snällt om att det fanns andra modeller (än mina favoriter alltså) som nu såldes enligt devisen ”köp 3 betala för 2”. Jag förklarade att jag helst kör med säkra kort.
Och var på vippen att tillägga: ”Jamen herregud människa, jag bor i Korea. KOREA! Fattar du hur jag har det egentligen?!?”
Hejdade mig lyckligtvis i sista stund. Inte ska man skrämma slag på oskyldiga medmänniskor.

Kommentera

