Konstig fråga

14 Dec

Dagens citat från maken, när han kom hem och ropade efter mig, men inte kunde hitta mig förrän jag talade om att jag befann mig i köket:- Ja, jag kollade under soffbordet, men du låg ju inte där!

Jag frågade lite finkänsligt varför han trodde att jag skulle befinna mig under soffbordet av alla ställen.

– Jamen det är ju där någonstans du brukar ligga när du stretchar, så du kan kolla teve samtidigt.

Tja….om jag får säga det själv så brukar jag ligga mer bredvid soffbordet än under det när jag stretchar. Dessutom ligger jag ju knappast och stretchar dagarna i ända, så det vete katten varför han kollade efter mig just där. Lite lagom julförvirring kanske, det kan ju drabba den bäste.

Och på tal om ingenting tar jag mig nu några dagars blogg-timeout, ty i morgon åker vi till Sverige för att fira jul, och jag lär väl vara väck av jetlagg ett tag.

Kommentera

