Yin och yang och köttfärs

24 Okt

Idag har jag upptäckt ett helt nytt drag hos mig själv, nämligen anlag för präktighet. Ja du herreminje.Gick nämligen och handlade en enorm laddning köttfärs till extrapris. Väl hemkommen sprättade jag förpackningen, vägde upp köttfärsen i lagoma portioner för t.ex. köttbulls- eller köttfärssåstillagning, la varje portion i en separat plastpåse SOM JAG DESSUTOM plattade till. Ty det fick min mamma lära sig nån gång på 70-talet (kanske av Charlotte Reimersson?) att så förfar man med köttfärs, ty då tar den mindre plats i frysen OCH tinas snabbare.

Och nu går alltså denna köttfärsportionstillplattningstradition vidare till mig. Ojojoj. Heavy, heavy, liksom.

Nu känner jag att jag måste göra något väldigt opräktigt. Annars blir det kanske en ohälsosam övervikt för foträtheten. Yin och yang, ni vet, sånt kör man ju mycket med här i Asien.

Tror jag ska zappa runt bland allsköns koreanska såpor alltmedan jag pillar kråkor ur näsan.

Kommentera

