Tulpantider

18 Okt

Våra gäster, de två pågarna från Skåne, är i bästa växa-åldern, och såna måste man ju utfodra ordentligt. Vilket föranledde mig att åka till Costco, en amerikansk stormarknadskedja där man kan inhandla bröd, yoghurt, ost och skinka i storpack till rimliga priser. Så att grabbarna kan klämma i sig en ordentlig frukost innan de irrar ut på dagens praktik.Efter att ha plockat åt mig allt på inköpslistan drar jag kundvagnen mot kassan. Råkar flukta lite högerut, och plötsligt…TVÄRBROMS!!

Nämen…är det verkligen..näää…joooo…wow!

Tulpanlökar gott folk!!

Trodde jag knappt ens fanns i Korea. Annat än i den gigantiska nöjesparken Everland söder om stan, som brukar köra med någon Hollandsinspirerad tulpanfestival varje vår.

Men nu så. Jajamänsan! Inte tulpaner från Amsterdam, men väl tulpaner från USA blir det i rabatten nästa vår här hemma. Finfina pastellfärgade saker. De ser fina ut på förpackningen i alla fall.

Ursäkta mig, nu måste jag ut och gräva tulpanlökshål.

Kommentera

