Daska på, del två

12 Okt

12 oktober 2005

Häpp, plötsligt har jag upptäckt en koreansk dask-kategori till – fitness-dasken!

En bit bakom vårt hus finns ett berg med motionsstigar. Lummigt, blommigt och fint är det, och ganska så brant – perfekt för dem som vill bättra på flåset.

Mamma och jag tog en tur uppför berget idag. Efter ett tag planar vägen ut. I en träddunge skymtar vi en rymlig avsats. När vi nästan nått fram till avsatsen, där vi ämnar vila på en av bänkarna, blir vi omkörda av en dam i 50-årsåldern i rosa och vit träningsoverall som vigt och elegant skuttar om oss.

På avsatsen stannar hon. Ställer sig så hon kan beundra utsikten över staden. Och sen, jäklar anåda, kör hon igång….med att rytmiskt, intensivt och kraftfullt daska sig själv på lilla magen.

Daskarna genljuder över nejden.
Mamma och jag tittar förundrat på.
I säkert 10 minuter håller damen på, helt oberörd av vårt fascinerade stirrande (vi kan liksom inte slita oss och vandra vidare).
Tja, sen är hon klar, stretchar benen lite och skuttar vidare upp för berget.

Humhum. Det här kanske vore något för mig med mina slappa magmuskler…ut och daska till dem i Guds fria natur så att de vaknar till liv 😉

Kommentera

