Kalsongflukt i hällregn

7 Okt

7 oktober 2005

Hukade under paraplyet i hällregnet på väg hem från att ha lämnat dottern vid skolbussen i morse. Alltså, det här känns helt fel, det ska inte hällregna på hösten i Seoul, det ska 20-gradig värme och soligt, som det brukar!

Humpff. Gnäll. Nåväl, bäst jag går där och muttrar över denna vädermiss får jag se ett gäng byggjobbare hoppa ur en minibuss. Kolugnt ställer de sig i en liten klunga på trottoaren. Pratar lite med varandra.

Sen tar de av sig byxorna. Allihopa. Mitt på trottoaren. Kolugnt.
Jag försöker att inte stirra för mycket.
Sen tar de på sig blåställ. Kolugnt. Till synes obesvärade av hällregnet.

Jahaja. Ja, så kan man ju också göra. Antar jag. Ett alternativ vore naturligtvis att byta till arbetskläder inomhus, där det inte regnar, och där man inte är så…ähum, exponerad, som man ju är på trottoaren invid en stor genomfartsled, men vem är jag att komma med beskäftiga råd.

Och om jag nu ska dra några förhastade statistiska slutsatser, så är det väl att koreanska byggjobbare har en förkärlek för modesta boxerkalsonger i svart och mörkblått, gärna med små diskreta mönster på.

Kommentera

