Brutalt uppvaknande

26 Sep

26 september 2005

Gällt, brutalt och bryskt hörs väckarklockan plingelinga (Korea ligger sju timmar före Sverige så det är natt hos er när det är morgon hos mig). Uff. Sträcker på mig. Ägnar en minut åt att vägra öppna ögonen. Tar mig sedan samman, öppnar korpluggarna och noterar att det är hiskligt mörkt därute. Blä. Hasar ur sängen, smidigt som ett kassaskåp ungefär, slänger på mig morgonrocken och hasar mig in i arbetsrummet för att knäppa på datorn. En del av min morgonritual är nämligen att sitta och glo sömndrucket på nättidningarnas rubriker, samt på väderleksrapporten.

Datorn igång. Tittar ut genom fönstret och noterar än en gång att det var ju tusan vad det var mörkt därute. Oväder på gång?

Tittar på datorns klocka. 01.19.

Va?!? Väckarklockan har ju ringt…datorn måtte ha spatt. Gäspar. Bestämmer mig sedan att trots allt kolla väckarklockan.

Och vid närmare undersökning märker jag att jag lyckats ställa in 01.10 som väckningstid istället för 06.10…

O herreminje. Inte underligt att det är mörkt därute..

Vill bara påpeka att jag faktiskt var helt nykter när jag ställde väckarklockan..

Kommentera

