”You look like a moviestar”

8 Sep

8 september 2007

På tal om skönhet…en dag i tunnelbanan satt jag bredvid en synnerligen korrekt och välpolerad farbror i 60-årsåldern som plötsligt tittade på mig, log och på engelska sa:
”Ah!” You look just like a moviestar!?

Jamen så smickrande! Jag är visserligen medveten om att jag inte alls är den enda västerlänning här som fått höra att de ser ut som en eller annan (oftast amerikansk) film- eller tv-stjärna…men ändå, värre kommentarer kan man väl tänka sig…

Gick omkring och kände mig glamorös resten av dagen. Tills jag kom på att lille farbrorn inte sagt VILKEN moviestar jag ser ut som.

Han kan ju ha menat E.T.

Kommentera

