Skrivkramp

4 Sep

skrivbok.jpg

4 september 2005

Sitter och övar mig på att skriva koreanska glosor inför nästa veckas lektion. Måste säga att det fortfarande, efter (alltför) många lektioner, känns rätt bakvänt med dessa främmande tecken. Vår fröken Lee är dock mild och säger ingenting om hur de spretar hejvilt, det tycker jag är snällt av henne. Faktiskt får jag allt större förståelse för hur kämpigt min sexåring har det nu med de första skrivövningarna i skolan!

Kommer ni förresten ihåg hur era första skrivhäften såg ut i skolan? Mina hade blekgrå, blekrosa och blekblå omslag med nån slags foträt perstorpsplattemönster. Inte särskilt inspirerande. Men kolla här vad de koreanska kidsen har för skojig design på sina! Bäst av allt tycker jag nog om mottot ”Help me!” längst ner till vänster…

Kommentera

