Dagens i-landsproblem – en riktig skitsak

23 Aug

24 augusti 2005

Humhum…jag vet inte vad detta säger om mig…men faktum är att idéerna till många av mina inlägg kommer när jag befinner mig på hemlighuset. (Undrar exakt var någonstans Einstein pysslade ihop relativitetsteorin, förresten?)
Nyss uppsökte jag nämnda hus, och gladde mig storligen åt att jag faktiskt kommit på att ta dit en ny toapappersrulle. Kors i taket och guldstjärna! Kan man känna sig mer harmonisk och välplanerad?

Men plötsligt ser jag…näääää, vad är det HÄR nu då?

Alltså, kan ni tänka er…håll i er nu…toapappret var felvänt! Nån klantskalle hade rullat rullen fram och bak, eller hur man nu ska säga, med följd att det snuttiga mönstret, med små fina blommor, INTE SYNTES!

Jamen får det gå till på detta vis i det här fina landet?!?

Nu känner jag mig uppbragd, irriterad och tämligen från mina sinnen. Tänk om hemlighuset aaaaaaldrig, aldrig mer blir vad det har varit…en rofylld plats för kontemplation och inspiration.

Kommer jag någonsin att komma över detta? Kommer jag någon gång, i en avlägsen framtid, att kunna nära mig hemlighuset med frid i sinnet, redo att bli inspirerad? Eller är detta slutet på min bloggarkarriär?

Gulp.

Kommentera

